Grafi v računalniški grafiki

Avtorji

DOI:

https://doi.org/10.31449/upinf.204

Ključne besede:

grafi, omrežja, računalniška grafika

Povzetek

Pričujoče delo vsebuje pregled temeljnih idej iz teorije grafov, ki se uporabljajo v računalniški grafiki. Navedene metode se med drugim uporabljajo za stiskanje poligonskih mrež, v animaciji, pri določanju vidnosti, za optimizacijo upodabljanja, prepoznavo oblik in navigacijo. Predstavljamo tako uspešne kot neuspešne primere uporabe iz najbolj citiranih del in sodobnih objav. Pregled področja razkriva trend uporabe grafov za izluščenje bistvenih informacij iz danega konteksta, kar se neposredno izraža v obliki raznovrstnih kompresijskih shem in učinkovitih poizvedovalnih podatkovnih struktur.

Biografije avtorja

Žiga Lesar, UL FRI

Žiga Lesar is a Ph.D. student, a researcher and a teaching assistant at the University of Ljubljana, Faculty of Computer and Information Science. He received his B.Sc. in 2014 and M.Sc. in 2018 for his work on interactive volume rendering with web technologies. His research is focused primarily on interactive computer graphics, especially volume rendering and visualization.

Matija Marolt, UL FRI

Matija Marolt is an associate professor at the University of Ljubljana, Faculty of Computer and Information Science. He received his Ph.D. in 2002 and is currently head of the Laboratory for Computer Graphics and Multimedia and is the chair for Multimedia. His research interests are in multimedia information retrieval and visualization.

Prenosi

Objavljeno

02.08.2023

Kako citirati

[1]
Lesar, Žiga in Marolt, M. 2023. Grafi v računalniški grafiki. Uporabna informatika. 31, 2 (avg. 2023). DOI:https://doi.org/10.31449/upinf.204.

Številka

Rubrike

Pregledni znanstveni prispevki