Okoljski vpliv in uporabniška izkušnja univerzitetnih spletnih strani
DOI:
https://doi.org/10.31449/upinf.259Ključne besede:
okoljska trajnostnost, spletna stran, ogljični odtis, tehnična optimizacija, uporabniška izkušnjaPovzetek
Z digitalizacijo se povečuje tudi okoljski vpliv storitev, zato postaja razumevanje in spremljanje okoljske trajnosti spletnih strani vse pomembnejše. V prispevku obravnavamo okoljsko trajnostnost spletnih mest na osnovi analize spletnih strani šestih slovenskih univerz. Osredotočili smo se na oceno ogljičnega odtisa in elemente tehnične optimizacije (hitrost, dostopnost, učinkovitost), na osnovi katerih gradimo uporabniško izkušnjo. Podatke smo pridobili s pomočjo orodij oziroma razširitev za oceno emisij ter orodij za oceno elementov tehnične optimizacije. Uporaba metrik okoljske učinkovitosti razvijalcem omogoča boljši vpogled v vpliv digitalnih storitev ter omogoča spremljanje vpliva sprememb oziroma izboljšav na okoljsko trajnostnost spletne strani. Rezultati kažejo, da obstaja povezava med stopnjo tehnične optimizacije strani in njenim ogljičnim odtisom. Najbolj učinkovito zasnovane strani (npr. Univerza v Ljubljani) dosegajo bistveno nižje emisije CO₂ na obisk, ne glede na visoko obiskanost. Ugotovitve prispevajo k razumevanju pomena integracije okoljskih kriterijev v procese digitalnega oblikovanja in upravljanja spletnih mest.