Računalniško podprto prepoznavanje zgodnjih znakov disleksije
DOI:
https://doi.org/10.31449/upinf.128Ključne besede:
disleksija, spletna aplikacija, testiranjePovzetek
Disleksija je nevrološko pogojena bralno-napisovalna motnja, ki izvira iz razvojnih posebnosti ali iz posebnosti delovanja osrednjegaživcˇevja. Zanjo je znacˇilna šibka sposobnost branja in cˇrkovanja, ki ni v skladu z drugimi sposobnostmi, ter pomanjkljiviavtomatizacija in tekocˇnost branja in cˇrkovanja. Z namenom cˇim prejšnjega prepoznavanja disleksije pri otrocih smo razvili spletno aplikacijo, ki vsebuje štiri preizkuse za prepoznavanje zgodnjih znakov disleksije. Aplikacija je dostopna širši javnosti in v primerjavi sklasicˇnimi pristopi omogocˇa hitrejše in bolj množicˇno testiranje; primerna je za testiranje na daljavo, v otroku domacˇem okolju. V tem prispevku predstavljamo rezultate preliminarnega testiranja aplikacije na manjšem testnem vzorcu.