The user and pedagodical aspects of the use of markup languages

Authors

  • Luka Hrgarek University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science
  • Marko Hölbl University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science
  • Tatjana Welzer Družovec University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science
  • Lili Nemec Zlatolas University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

DOI:

https://doi.org/10.31449/upinf.203

Keywords:

markup languages, document typesetting, LaTeX, pedagogical aspects

Abstract

Markup languages allow content to be structured and organised in a way that makes it easier to process and use. Different markup languages have different purposes and are suitable for different types of content and uses. XML and HTML are widely used in the web environment as they allow content to be structured and displayed on web pages. Markdown is popular with students and developers and is used for compiling notes and software documentation. LATEX is widely used in academia for producing professional and scientific papers and for writing theses in educational institutions. Learning to use markup languages can have a positive impact on digital literacy levels, while at the same time providing more opportunities to adapt content into more accessible formats for the visually impaired users.

Author Biographies

Luka Hrgarek, University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

Luka Hrgarek je asistent na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru. Leta 2017 je magistriral s področja informatike in je trenutno doktorski študent na študijskem programu Računalništvo in informatika. Njegovo raziskovalno področje vključuje sodobne spletne tehnologije, informacijsko varnost, označevalne jezike ter glasbeno informatiko.

Marko Hölbl, University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

Dr. Marko Hölbl se ukvarja z raziskavami na področju kibernetske varnosti in zasebnosti, od kriptografije do uporabniških vidikov informacijske varnosti in zasebnosti.
Je generalni sekretar CEPIS LSI, član delovne skupine WG6 pri ECSO (European Cyber Security Organisation), član izvršnega odbora Slovenskega društva INFORMATIKA in nekdanji član platforme NIS WG 3 (Network and Information Security) pri Evropski komisiji. Poleg tega je aktiven član in generalni sekretar združenja EAEEIE (Evropsko združenje za izobraževanje na področju elektrotehnike in informatike) ter ocenjevalec za EK v programu Obzorje Evropa. Je tudi član izvršnega odbora Sekcije za kibernetsko varnost pri Gospodarski zbornici Slovenije.
Uspešno je sodeloval v več nacionalnih in mednarodnih projektih. Bil je lokalni koordinator H2020 projekta CyberSec4Europe in sodeloval v številnih projektih, vključno s projekti ATHENA (Advanced Technology Higher Education Network Alliance), Cyber F-IT (Cyber Security: Training Students and Scholars for the Challenges of Information and Communication Technologies in Research and Studies for Internationalisation), DiT4LL (Digital Technologies for Lecturing) in nacionalni projekt, namenjen izobraževanju na področju kibernetske RUKIV (Razvoj programov usposabljanj za kibernetsko varnost).

Tatjana Welzer Družovec, University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

Dr. Tatjana Welzer Družovec je redna profesorica in vodja Laboratorija za podatkovne tehnologije na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru. Njena glavna raziskovalna področja so konceptualno oblikovanje podatkovnih baz, podatki v podatkovnem skladiščenju in rudarjenju, ponovna uporaba in vzorci, varnost ter izobraževanje na področju informatike in mobilnosti. Svoje raziskovalne ugotovitve objavlja v znanstvenih revijah in knjigah ter na domačih in mednarodnih konferencah.

Lili Nemec Zlatolas, University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science

Dr. Lili Nemec Zlatolas je docentka na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko in njeno raziskovalno področje obsega kibernetsko varnost ter uporaba tehnologij ob poučevanju. Aktivna je pri predmetih informacijske varnosti, osnov programiranja in podatkovnih baze. Je aktivna v različnih projektih, med drugim H2020 CONOCRDIA projektu ne temo kibernetske varnosti ter EUGAIN projektu o ženskah v informatiki.

Published

2023-08-02

How to Cite

[1]
Hrgarek, L., Hölbl, M., Welzer Družovec, T. and Nemec Zlatolas, L. 2023. The user and pedagodical aspects of the use of markup languages. Applied Informatics. 31, 2 (Aug. 2023). DOI:https://doi.org/10.31449/upinf.203.

Issue

Section

Professional papers